داکت اسپلیت گودمن

اسپلیت کانالی چیست؟

اسپلیت های کانالی ( داکت اسپلیت ) پر فروش ترین سیستم تهویه مطبوع  است که بطور گسترده ای مورد توجه قرار دارند. این سیستم ها شامل دو قسمت می باشد که یک قسمت درون واحد قرار می گیرد (هواساز) و قسمت دیگر در محیط باز، خارج از واحد قرار می گیرد (کندانسور) که در این سیستم ها هوای پرتاب شده توسط هواساز از طریق کانال کشی درون واحد پخش می شود.    

چرا داکت اسپلیت گودمن؟
goodman duct split 229x300 داکت اسپلیت گودمن

بخش داخلی این دستگاه ها  (اواپراتور) در سقف کاذب مشابه تصویر شماره ۱  و یا مشابه تصویر شماره ۲ به صورت ایستاده یا خوابیده در سقف کاذب یا کمد های دیواری قرار میگیرد که معمولا اسپلیت کانالی گودمن در ورودی  راهروی مشترک اتاق خواب ها و یا سر در ورودی واحد قرار میگیرند که توسط دریچه بازدید قابل دسترسی پوشیده می باشند. یکی از دلایل استقبال داکت اسپلیت های گودمن امکان توزیع مناسب هوا  توسط یک دستگاه با استفاده از کانال های توزیع هوا می باشد.

داکت اسپلیت گودمن جزء اقتصادی ترین سیستم های تهویه مطبوع جهان می باشد که، همواره توسط  ساختمان سازان و انبوه سازان مورد استقبال قرار گرفته است.

مزایا اسپلیت کانالی گودمن:

  • قابل استفاده در واحدهای ۶۰ متری تا ۲۰۰ متری: این نوع از سیستم های تهویه  این امکان را به شما ایجاد کرده است که  شرایط آسایش و تهویه مطبوع مناسب چندین فضا را تا مساحت ۲۰۰ متر مربع  توسط یک دستگاه هواساز گودمن تامین نماید برای فضایی ۶۰ متر مربعی به طور پیش فرض ۲ تن برودتی و برای ۲۰۰ متر مربع ۵ تن برودتی
  • امکان  ایجاد شرایط تهویه مطبوع مناسب چندین فضا با یک دستگاه:  شما می توانید یک هواساز گودمن که بصورت افقی در سقف کاذب و یا به صورت ایستاده  اصطلاحا کمدی در فضایی که کمترین فاصله را با فضاهای داخلی (زون) را دارد قرار داده و توسط کانال توزیع هوا که از یک طرف به هواساز گودمن توسط برزنت اتصال دارد و از سمت دیگر به دریچه های مختلف از جمله دریچه های لاینری ، دریجه های یکطرفه و یا دو طرفه و یا دریچه های شطرنجی مطابق با طرح و معماری داخلی می باشد ، سرمایش مطبوع در تابستان و گرمایش مطلوب در زمستان داشته باشید
  • کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی بدلیل راندمان بسیار بالا:  داکت اسپلیت گودمن آمریکا طبق استانداردهای روز امریکا
  • دارای گرید A مصرف انرژی
  • قابلیت کنترل سرمایش و گرمایش
  • کارکرد دستگاه در سه سرعت بالا، متوسط و کم
  •  امکان نصب در فضاهایی با محدودیت مکانی بدلیل داشتن قابلیت نصب در دو حالت در زیر سقف کاذب و ایستاده
  • دارای ترموستات اتاقی
  • حذف کانال‌کشی بام
  • ابعاد کوچک، وزن کم و سطح صدا بسیار پایین
  • قابلیت اتصال به کویل آب گرم جهت تامین گرمایش
  • اتصال به پکیج و یا موتورخانه مرکزیducting goldman داکت اسپلیت گودمن
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • قابلیت تامین هوای تازه (Fresh Air)
  • مجهز به فیلتر قابل شستشو و فیلتر ضد قارچ  به صورت سفارشی
  • دارای جدا کننده روغن Oil Separator جهت لوله کشی بالا بین یونیت داخلی و خارجی (۳۰ متر ارتفاع و ۵۰ متر در مجموع)
  • بدلیل داشتن کمپرسور کوپلند امکان استفاده در مناطق حاره ای (tropical) تا دمای کارکرد  ۵۴ درجه سانتی گراد
  • تست ۱۰۰% تمامی کویل ها با فشار ۲۰۰psig جهت تست نشتی و ۵۰۰psig جهت تست فشار در کارخانه سازنده
  • قابل اتصال به سیستم BMS (سفارشی)

 

pdf داکت اسپلیت گودمندانلود کاتالوگ فارسی داکت اسپلیت گودمن                pdf داکت اسپلیت گودمندانلود مشخصات فنی داکت اسپلیت گودمن

 

نصب گودمن1 300x230 داکت اسپلیت گودمن
تصویر شماره ۱ : گودمن نصب داکت اسپلیت زیر سقف
نصب گودمن ایستاده 1 300x257 داکت اسپلیت گودمن
تصویر شماره ۲ : گودمن نصب داکت اسپلیت ایستاده

 

چرا داکت اسپلیت بهتر از کولر آبی است؟

ساختمان سازان و پیمانکاران قدیمی بر این باورند که سیستم های سنتی ، برتر ، ارزان تر و حتی کم دردسر تر از سیستم های نوین از جمله داکت اسپیلیت ها هستند ولی اینطور نیست و باتوجه به مطالب پایین قطعا نظرشان در مورد سیستم های تهویه مطبوع مدرن مانند داکت اسپلیت تغییر خواهد کرد.

۱- آسیب های کولر آبی به بدن انسان

کولر آبی اساس کارش مبتنی بر رطوبت است و عبور هوا از پوشال ها و پد ها سبب کاهش دما می گردد و این در صورتی است که رطوبت نسبی هوا کم باشد که برای برخی از مناطق مانند تهران و مشهد و اصفهان و.. صحیح است ولی در صورتی که دما خشک هوا از ۳۲ درجه تجاوز نکند و برای دما های بالا مانند ۴۰ درجه عملا کولر آبی پاسخ گو نیست و رطوبت بیش از حد مانع از تعرق میگردد و موجب احساس خستگی و همچنین افزایش رطوبت هوا موجب تکثیر باکتری ها که در نتیجه آسیب سلامت میگردد .

۲-زیان اقتصادی کولر آبی 

در واحد های مسکونی که کولر آبی در پشت بام قرار دارد کانال کولر فضایی جهت عبور از طبقات ساختمان کسر می کند که میتوان آن را به فضای مفید ساختمان افزود و موجب افزایش سود گردد.

 چرا اسپلیت کانالی اقتصادی تر از کولر آبی است؟

به عنوان مثال یک آپارتمان ۵ طبقه مسکونی در کلان شهر تهران

 بهایی فروش هر متر مربع واحد های مسکونی در حدود  ۲۰ میلیون تومان ( در سال ۱۳۹۸) می باشد و با توجه به آن که هر کانال فضایی در حدود نیم متر مربع اشغال می نماید که در کل ۵ متر مربع فضای مفید  در یک پروژه ۵ طبقه تک واحدی کاسته می شود  یک ارزشی معادل ۱۰۰ میلیون تومان هزینه عبور کانال کولر به جز مشکلات عبور ها و ایجاد محدودیت های معماری است.

همین دو دلیل  اقتصادی و زیان رساندن به سلامت کولر آبی میتواند دلیلی برای استفاده از سیستم های تهویه مطبوع مدرن همانند داکت اسپلیت باشد.

جهت کسب  اطلاعات  بیشتر و مشاوره  رایگان با مهندسین مجرب شرکت تماس بگیرید 

محصولات مرتبط:

Pin It on Pinterest